KÄYTTÖNESTEET
Alkuperäiset DEUTZ -käyttönesteet
Parhaimmatkaan moottorit eivät toimi kunnolla ilman kunnollisia käyttöaineita. Siksi DEUTZ tarjoaa ratkaisunsa niin Öljyjen, jäähdytysnesteiden, AdBlue:n kuin myös polttoaineiden lisäaineiden kanssa. Käyttämällä alkuperäisiä DEUTZ -käyttönesteitä varmistat moottorisi luotettavuuden sekä pitkän käyttöiän.
DEUTZ PowerBlue -lisäineilla tehostettu urealiuos
DEUTZ PowerBlue on helppokäyttöinen
DEUTZ PowerBlue on lisäaineistettu urealiuos, jota voit käyttää tavallisen AdBlue® -urealiuoksen sijaan. Ainetta voi käyttää kaikissa SCR -järjestelmissä.
DEUTZ PowerBlue on tehokkaimmillaan, kun:
- olosuhteet ovat kylmät
- pakokaasulämpötilat ovat alhaiset
- koneen käytössä on pitkiä tyhjäkäyntijaksoja
- pysähdyksiä ja käynnistyksiä on usein
Tavallinen urealiuos toimii, mutta
Esimerkiksi DEUTZ moottoreissa NOx -käsittely alkaa pakokaasun lämpötilan ollessa 220°C. Kuitenkin pelkistysreaktio on epätäydellistä alle 260°C. Monissa käyttökohteissa joudutaan toimimaan alhaisilla pakokaasulämmöillä.
Näissä olosuhteissa muodostuvat molekyylit aiheuttavat kristallisoituneita jäämiä jotka haittaavat SCR:n toimintaa ja pahimmillaan voivat jopa haitata moottorin tavallista käyttöä.
DEUTZ PowerBlue:n edut:
DEUTZ PowerBlue sisältää tavalliseen AdBlue® urealiuokseen verrattuna lisäaineita, jotka parantavat urealiuoksen ruiskutusominaisuuksia ja täten sekoittumista pakokaasuvirtaan. PowerBlue maksimoi pelkistysreaktion täydellisyyttä alhaisissa käyttölämpötiloissa, mikä osaltaan vähentää Standstill-regeneraatioiden tarvetta sekä pienentää pakokaasupuhdistuslaitteiden tukkeutumisen riskiä.
PAKKAUSKOOT
DEUTZ PowerBlue -urealiuosta on saatavana kolmessa eri pakkauskoossa:
01016546 DEUTZ PowerBlue 10 litran kanisteri
01016547 DEUTZ PowerBlue 208 litran tynnyri
01016548 DEUTZ PowerBlue 1000 IBC-lava
Polttoaineen lisäaine DEUTZ InSyPro+
Dieselpolttoaineissa käytetään lisääntyvässä määrin biopolttoainetta ainesosana. Lämmön, hapen ja ajan vaikutuksesta polttoaine hajaantuu ja saostuu. Valtaosa seisonta-ajoista ja kallista korjauksista johtuu Common Rail-korkeapainepumppujen ja -suuttimien ”liimautumisesta” saostumien takia. Lisäaine on hyväksytty käytettäväksi kaikissa Deutz-dieselmoottoreissa kaikkien hyväksyttyjen diesel- ja biopolttoaineiden kanssa.
Deutz Clean Diesel InSyProta voidaan käyttää kahdella tavalla:
Puhdistus:
Käyttötuntien kertyessä epäpuhtauksia kerääntyy polttoainelaitteisiin. Sekoitettaessa lisäainetta polttoaineeseen suhteessa 1:200 suoritetaan järjestelmän puhdistus. Käsittely poistaa jäämät korkeapainepumpuista ja ruiskutussuuttimista. Voitelee ja parantaa korroosiosuojaa Pienentää polttoaineenkulutusta ja lisää tehoa.
- käynnistys- ja savutusongelmissa
- kuormitettaessa moottoria raskaasti
- alueilla, jossa polttoaineen laatu on huono
- jos moottori käy runsaasti kylmänä ja tyhjäkäynnillä
Puhtaanapito:
Dieselpolttoaine, varsinkin biopolttoainetta sisältävä hapettuu (vanhenee). Lisäaineen lisääminen suhteessa 1:500 vähentää hapettumista ja vähentää saostumia. Vähentää polttoainesuodattimen tukkeutumista. Estää saostumia tukkimasta suuttimia. Parantaa käynnistymistä pidempien seisonta-aikojen jälkeen.
- varastoitaviin koneisiin, esim. vuokralaitteisiin ja varavoimalaitoksiin
- uusiin laitteisiin ennen luovuttamista asiakkaalle
- käytettäessä huonolaatuista tai runsaasti bioraaka-aineita sisältävää polttoainetta
- korroosiosuojaukseen ennen pidempää seisokkia
DEUTZ Startboost
DEUTZ StartBoost on korkean suorituskyvyn polttoaineen lisäaine, joka varmistaa moottorin käynnistyskyvyn pidemmän seisokin jälkeen ja parantaa merkittävästi polttoaineen tasalaatuisuutta. StartBoost sisältää polttoaineen varastoitavuutta parantavia stabilointiaineita säilyvyyden parantamiseen sekä setaanilukua korottavia aineita parantamaan moottorin käynnistyskäyttäytymistä.
Tuotteen ominaisuudet
- Lisää käynnistysvarmuutta parantamalla syttymiskäyttäytymistä (korottaa polttoaineen setaanilukua)
- Lisää polttoaineen varastoitavuutta parantamalla hapettumisen kestoa sekä lämpöstabiilisuutta
- Suojaa polttoainesäiliötä, polttoaineletkuja ja suodattimia mikrobikontaminaatiolta
Sovellukset
- Valmiustila- ja hätägeneraattorimoottoreihin
- Huonompien polttoainelaatujen parantamiseen
Käyttö
Annostus: 1:1000 litraan
Säilytys: Ei saa jäätyä eikä saa säilyttää yli 40°C lämpötilassa. Säilytettävä kuivassa tilassa. Suljettava tiiviisti.
Huomaa: Tuote ei korvaa erittäin tehokkaita biosidejä saastuneen dieselpolttoaineen käsittelyssä.
DEUTZ Flowboost
DEUTZ FlowBoost on tehokas polttoaineen lisäaine, joka laskee dieselpolttoaineen käyttökelpoista lämpötilaa jopa kymmenellä asteella. FlowBoost estää suurten parafiinikiteiden muodostumisen ja polttoaineputkien ja suodattimien tukkeutumisen.
Tuotteen ominaisuudet
- Mahdollistaa kesä- ja siirtymäkauden dieselin pidemmän käytön
- Varmistaa toimintakyvyn parantamalla kylmäkäynnistyskäyttäytymistä
- Estää polttoaineletkujen ja suodattimien tukkeutumisen
Sovellukset
- Kesä- ja siirtymäkauden dieselin käyttö alhaisissa lämpötiloissa
- Huonommin pakkasta kestävien polttoainelaatujen parantamiseen
Käyttö
Annostus: 1:1000 litraan. Polttoaineen biodieselsisältö saa olla enintään 20%.
Varastointi: Säilytettävä kuivassa tilassa. Vältettävä voimakasta kuumuutta. Suljettava tiiviisti.
Huomaa: Tuote ei korvaa laadukasta talvilaatuista dieselpolttoainetta äärimmäisen alhaisissa lämpötiloissa.
DEUTZ Öljyt
Nykyaikaiset suorituskykyiset dieselmoottorit asettavat suuret vaatimukset käytettävälle voiteluaineelle. Varsinaisen päätehtävänsä eli voitelun lisäksi moottoriöljyn tehtäviin kuuluvat lämpökuormituksen tasoittaminen, korroosionesto, palamiskaasujen jäämien neutralointi ja moottorin puhtaana pitäminen. Lisähaastetta moottoriöljylle aiheuttavat myös pidentyneet öljynvaihtovälit.
Deutz jakaa voiteluöljyvaatimuksensa neljään luokkaan (Deutz Quality Class eli DQC). DQC I on peruskäytössä ehdoton minimivaatimus ja tällöin joudutaan tyytymään normaalia lyhyempiin öljynvaihtoväleihin. DQC II on peruslaatuista öljyä peruskäyttöön. DQC III on ”high performance” -öljyä, joka on tarkoitettu tehokkaille moottoreille ja/tai moottoreille, joissa on suljettu kampikammion tuuletus. Yleensä tämän luokan öljyt ovat osasynteettisiä. DQC IV edustaa korkeinta laatuluokkaa ja on täyssynteettistä. Edellä mainitut laatuluokat on tarkoitettu moottoreille, joissa ei ole pakokaasujen jälkikäsittelylaitteita.
Mikäli moottoriin on asennettu hiukkassuodatin, hapetus- tai SCR-katalysaattori, asettaa se lisävaatimuksia niin poltto- kuin voiteluaineellekin. Öljyn lisäaineista syntyvä tuhka lyhentää radikaalisti hiukkassuodattimen kestoikää ja rikki- sekä fosforiyhdisteillä saattaa olla ei-toivottu vaikutus katalysaattorien toimintaan. Näiden syiden takia moottoriöljyn tulee olla vähätuhkaista, samoin rikki-ja fosforipitoisuudet on pidettävä minimissään. Öljyteollisuus puhuu ”Low SAPS” -öljyistä, Deutzilla vastaavat laatuluokat ovat DQC II LA, DQC III LA ja DQC IV LA. Jos voiteluöljyllä ei ole Deutzin DQC-luokitusta, sen soveltuvuuden voi tarkistaa moottorin käyttöohjeesta. DQC I-III luokkien kanssa yhteneviä ovat myös tietyt ACEA-luokituksen mukaiset voiteluaineet.
Tiedotteita (Englanniksi):
- Technical information Lubricants DEUTZ
- Technical Circular Lubricants MWM Gas
- Technical Circular Lubricants MWM Diesel
- Leporello Lube oil change intervals
- Flyer DEUTZ Oil DQC 4-5W30-UHP
- Flyer DEUTZ Oil TLS-15 W 40D
- Flyer DEUTZ Oil TLX-10 W 40FE
- Produktblad DEUTZ Oil Rodon 10W40 low SAPS
Uusi Jäähdytysneste DEUTZ Core Protect
Nestejäähdytteisten moottoreiden tehokkaan jäähdytyskyvyn varmistamiseksi kaikissa olosuhteissa suosittelemme käyttämään Deutz -jäähdytysnesteitä. Vääräntyyppisen jäähdytysnesteen käyttö saattaa johtaa vuotoihin ja jäähdytysjärjestelmän ennenaikaiseen korroosioon. Syöpynyt, tukkeutunut ja vuotava jäähdytysjärjestelmä voi aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen.
-Varmuutta läpi vuodenaikojen.
Alkuperäinen DEUTZ Core Protect -jäähdytysneste:
- On täysin yhteensopiva DEUTZ -moottorissasi käytettyihin materiaaleihin
- Luo luotettavaa suojaa korroosiolta, kavitaatiovaurioilta ja jäätymiseltä kaikkiin moottoreihin
- Kohtalaisen huoltovapaata – vaatii vaihtoa vain joka toinen vuosi
- Ei sisällä nitriittejä, aminohappoja, 2-etyylihexaanihappoa, silikaatteja tai fosfaatteja
- Suojelee sekä luontoa että terveyttäsi
Tiedotteita (Englanniksi):
Jäähdytysneste DEUTZ Cooling System Conditioner
Nestejäähdytteisten moottoreiden tehokkaan jäähdytyskyvyn varmistamiseksi kaikissa olosuhteissa suosittelemme käyttämään Deutz -jäähdytysnesteitä. Vääräntyyppisen jäähdytysnesteen käyttö saattaa johtaa vuotoihin ja jäähdytysjärjestelmän ennenaikaiseen korroosioon. Syöpynyt, tukkeutunut ja vuotava jäähdytysjärjestelmä voi aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen.
-Varmuutta läpi vuodenaikojen.
Alkuperäinen DEUTZ -jäähdytysneste:
- On täysin yhteensopiva DEUTZ -moottorissasi käytettyihin materiaaleihin
- Luo luotettavaa suojaa korroosiolta, kavitaatiovaurioilta ja jäätymiseltä kaikkiin moottoreihin
- Kohtalaisen huoltovapaata – vaatii vaihtoa vain joka toinen vuosi
- Ei sisällä nitriittejä tai Aminohappoja
- Suojelee sekä luontoa että terveyttäsi
Tiedotteita (Englanniksi):
Käyttöturvatiedotteet
Yhteystiedot
Onko sinulla kysyttävää tai haluatko tilata varaosia? Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä jo tänään!
Ota meihin yhteyttä